Kota Kinabalu, Sabah



Jumaat, 16 April 2010-12.30 tengah hari

Destinasi explorasi sana sini minggu ini, kita terbang ke Negeri di bawah bayu, jolokan yang sinonim dengan Negari Sabah. Kota Kinabalu adalah ibu kota Negeri Sabah yang bertenaga lagi bersemangat terletak di pantai barat Sabah. Ia pintu masuk bagi pelancongan ekokembara merangkumi aktiviti seperti mendaki gunung, berakit arus deras (kawasan jeram), meneroka gua, menyelam dan belayar menelusuri sungai.

Jika anda berkunjung ke Kota Kinabalu, jangan lepaskan peluang untuk ke tempat-tempat menarik di sini antaranya Muzium Negeri, Pasar Minggu Gaya yang memperagakan keluaran segar, hasil kraftangan, bahan makanan dan hasil hutan kawasan terbuka.

Selain itu, anda juga boleh ke Taman Tunku Abdul Rahman dengan lima pulaunya yang berhampiran dengan kota kinabalu, menjanjikan keheningan suasana yang tenang di bawah sinaran sang suria. Tidak ketinggalan Tanjung aru dengan makanan laut yang segar.

Tidak jauh dari Kota Kinabalu terdapat pusat peranginan dengan pemandangan yang sungguh mempersonakan iaitu Nexus karambunai. Tidak susah untuk anda bercuti ditepi pantai kerana Shangri-La Ria menyediakan kemudahan percutian tepi pantai yang menyeluruh. Sesuai untuk bercuti bersama keluarga yang gemarkan suasana tenang dengan air laut yang biru.

Read Users' Comments (0)

0 Response to "Kota Kinabalu, Sabah"

Post a Comment