Taman Rekreasi & Mini Zoo kemaman


Jumaat, 19 November 2010- 12.30 tengah hari

Cuti Sekolah kembali lagi, pasti ramai di antara ibu bapa yang tidak tahu kemana destinasi percutian bersama dengan anak-anak. Explorasi Sana Sini akan meninjau satu lagi lokasi yang menarik dan sesuai untuk anda dan anak-anak berkunjung di musim cuti sekolah. Lokasi yang dimaksudkan ialah Taman Rekreasi dan Mini Zoo kemaman yang terletak di kampung Ibok, Kemaman, Terengganu. Lokasi ini merupakan daya tarikan pelancongan dan pemangkin pembangunan ekonomi baharu di Negeri Terengganu.

Mempunyai keluasan 54 hektar, zoo ini bersempadan dengan habitat kunang-kunang yang terkenal di kampung Kak Yah dan mempamerkan kira-kira 100 spesies haiwan seperti harimau, gajah, burung merak, beruang serta ikan naga atau "arapaima gigas" sepanjang hampir tiga meter.

Selain taman tema air serta taman permainan kanak-kanak yang berkonsepkan rekreasi hutan, laluan kanopi sepanjang 1.2 kilometer merentasi habitat rusa juga menjadi tarikan. pastinya peluang menunggang gajah menjadi pengalaman yang tidak akan anda lupakan semasa berada di sini. Tidak dilupakan, dua buah bas telah disediakan untuk memudahkan pengunjung ke taman Rekreasi dan Mini Zoo Kemaman. Bayaran masuk akan dikenakan kepada anda yang masuk ke Taman Rekreasi dan mini Zoo kemaman ini. Jangan Lupa minggu hadapan dengan satu lagi lokasi yang menarik untuk anda bercuti bersama keluarga.

Read Users' Comments (0)

0 Response to "Taman Rekreasi & Mini Zoo kemaman"

Post a Comment