Lumut Waterfront, Perak


Jumaat, 07 Januari 2011 -12.30 tengah hari

Tahun 2011, pastinya menjanjikan sesuatu kelainan dalam percutian anda. Minggu ini Explorasi Sana Sini akan menyelusuri satu lagi lokasi yang menarik di Negeri Perak Darul Ridzuan. Destinasi yang dimaksudkan ialah Lumut Waterfront yang terletak di Bandar Lumut.

Bandar Lumut merupakan pintu masuk utama ke pulau peranginan popular iaitu Pulau Pangkor. Sebagai pintu masuk utama untuk pelancongan ke Pulau Pangkor, Lumut telah dibangunkan dengan pelbagai kemudahan bagi memenuhi keperluan pelancong serta penduduk tempatan. Keseluruhan pembangunan ini dianggarkan bernilai RM 80 juta dan telah pun direalisasikan pada tahun 2010.

Lumut Water Front dibahagikan kepada empat segmen utama, di mana kawasan ini dibangunkan dengan pendekatan konsep yang berbeza tetapi berkaitan dari segi aktiviti dan reka bentuk bagi mewujudkan kesinambungan di antara keempat-empat kawasan tersebut. elemen air adalah antara tarikan utama di dalam Lumut Water Front ini. Disamping itu, turut ditekankan juga konsep "Water friendly" di dalam pembangunan keempat-empat segmen utama ini.

Kepada anda yang gemar kepada air, inilah lokasi yang cukup sesuai untuk anda mandi manda bersama anak-anak dan keluarga.

Read Users' Comments (0)

0 Response to "Lumut Waterfront, Perak"

Post a Comment