Lost World Of Tambun, Perak



Jumaat, 31 Disember 2010- 12.30 tengah hari

Cuti persekolahan hanya tinggal beberapa hari saja lagi dan esok lembaran baru 2011. Kepada anda yang masih meninjau lokasi untuk bercuti di hujung minggu ini, Explorasi Sana Sini ada tempatnya...Lost World Of Tambun, taman tema yang menerima anugerah tarikan pelancong berinovasi bagi kategori tarikan semulajadi dan Eko-Tourism pada Anugerah-Pelancongan Malaysia.

Terletak di Sunway City Ipoh, Perak. Lost World Of Tambun menjanjikan keseronokan tanpa henti untuk semua peringkat usia. Mempunyai 5 elemen utama iaitu Taman Air, Taman Permainan, Lost World Petting Zoo, Tiger Valley (Lembah harimau) dan yang terbaru Lost World Hot Springs & Spa. Antara taman yang paling disukai oleh anak-anak ialah taman air yang dihiasi dengan lanskap yang cantik dengan deretan pokok kelapa dan pantai yang memutih menambahkan lagi kecantikan Lost World Of Tambun. Mempunyai kolam ombak yang terbesar di Malaysia iaitu jungle wave pool, ianya sesuai untuk pesta, majlis perkahwinan dan sebagainya.

Pelbagai kemudahan yang disediakan di sini seperti tempat meletak kereta, kedai makan, tempat istirehat dan banyak lagi. Dari segi waktu operasi pula dari hari Isnin hingga Jumaat- 11.00 pagi hingga 6.00 petang manakala waktu cuti sekolah pula, 10.00 pagi hingga 6.00 petang termasuk Sabtu dan Ahad. Bayaran masuk dikenakan mengikut kategori iaitu dewasa dan kanak-kanak. Tidak rugi anda datang ke sini kerana banyak lagi tempat yang anda boleh kunjungi dan rasai keindahan alam semulajadi di sini.


Read Users' Comments (0)

0 Response to "Lost World Of Tambun, Perak"

Post a Comment