Bandar I-City, Shah Alam


Jumaat, 03 Disember 2010 -12.30 tengah hari

Kunjungan Explorasi Sana Sini untuk minggu ini, anda akan dibawa ke Shah Alam, Selangor iaitu bandar I-City. Lokasinya terletak di Seksyen 7 di Sungai Rasau, di antara Bandar Baru Klang dan Shah Alam. Tempat ini memang menjadi lokasi pilihan santai pada waktu malam dan mengambil gambar bersama rakan-rakan berlatar belakangkan cahaya yang sangat cantik. Kerlipan cahaya lampu-lampu yang bergemerlapan di I-City Shah Alam sangat memukau mata .

Dibuka pada awal tahun 2010, I-City Shah Alam ialah satu-satunya bandar lampu digital dan taman tema di Malaysia yang hampir keseluruhan tarikan umumnya diperbuat daripada plastik dan lampu LED. Bermula dari pintu masuk, anda akan dapat lihat cahaya lampu yang menerangi dan lebih tertumpu ditengah-tengah ataupun di atas bukit. Di sinilah bandar lampu digital disajikan buat penggemar teknologi berkaitan lampu dan LED. Daripada deretan tanglung, pokok buluh hingga replika flamingo, merak dan pokok ceri, semuanya dihasilkan daripada teknologi yang sama.

Suasana disini sangat menyamankan sehinggakan anda terasa seperti berada di Korea menikmati sonata musim salju. Sambil berjalan beriringan bersama teman di bawah pepohonan di kiri kanan melihat cahaya lampu, anda juga boleh bersantai bersama keluarga melihat perlawanan bola sepak di layar skrin besar terbuka yang terdapat di I-City ini. Anda juga boleh melihat lampu-lampu berirama seperti hibiscus in the Sky yang terkini.

Untuk anda datang ke I-City, Shah Alam dari Ibu Kota Kuala Lumpur anda boleh ikut laluan lebuh raya Persekutuan ke Shah Alam. disepanjang jalan, anda akan melihat papan tanda menuju ke I-City. ambil susur keluar ke tol Batu Tiga. Ikut papan tanda ke I-City. Bayaran tempat letak kereta dikenakan tetapi anda tidak akan berasa rugi datang ke sini kerana ianya sangat berbaloi dengan apa yang anda dapat lihat dan nikmati di sini.

Read Users' Comments (0)

0 Response to "Bandar I-City, Shah Alam"

Post a Comment