Tanah Aina Fareena, Pahang

Jumaat, 29 Julai 2011- 12.30 tengah hari

Jika minggu lalu anda telah mengetahui keindahan dan keistimewaan Tanah Aina Farrah Soraya, minggu ini pula, Explorasi sana Sini akan membawa anda mengelilingi Tanah Aina Fareena yang terletak di Lebuhraya Karak, lentang, bentong, Pahang. Lokasi ini agak jauh dari Tanah Aina Farrah Soraya.

Konsepnya berbeza dengan minggu lepas kerana Tanah Aina Fareena mempunyai banyak dusun buah-buahan. Tapi sebelum anda sampai ke dusun buah-buahan ini, anda akan menyelusuri tangga ke atas, lebih kurang 15 minit berjalan kaki untuk sampai ke puncak untuk melihat pemandangan gunung ganang disekelilingnya sambil menghirup udara segar dan dingin. Bahkan berjalan kaki ini juga senaman kepada anda yang dah agak lama tidak bersenam.

Selepas menikmati keindahan flora fauna di puncak anda akan menuruni bukit dan anda tidak akan melalui jalan yang sama sehinggalah anda sampai ke sebuah sungai. Terdapat sebuah pondok untuk merehatkan diri setelah penat berjalan bahkan anda boleh mandi manda untuk mendapatkan kesegaran semula.

Keseronokkan berada di Tana Aina Fareena bertambah apabila anda sampai ke dusun buah-buahan seperti buah mangga, durian, ciku, langsat

Read Users' Comments (0)

0 Response to "Tanah Aina Fareena, Pahang"

Post a Comment